top of page
En el año de 1336, el poeta Francisco Petrarca ascendió a la cima del Monte Ventoso de 1900 metros de altura, en la Provenza Francensa. Desde allí contempló un panorama maravilloso y quedó extasiado. Abrió el libro Las Confesiones de San Agustín, al azar eligió un párrafo y leyó: "viajan los hombres por admirar las alturas de los montes, y las ingentes olas del mar, y las anchurosas corrientes de los ríos, y la inmensidad del océano, y el giro de los astros , y se olvidan de sí mismos". Impactado por el sentido profundo de este mensaje emprendió el descenso en silencio.
Clamor... O simplemente un error nace de la necesidad de seguir explorando y ampliando mis posibilidades de abstracción en torno a la fotografía, tiempo y paisaje. Más que lugares son ideas. Tiempo de existir, sincerarme ante la idea de concebir y contemplar un paisaje interno. La degradación e intervención del papel fotográfico favorece una suerte de alquimia develando las posibilidades de la imperfección. Reconocimiento y apropiación de la duda, error e imperfección como parte del proceso creativo.
(2020 - 2021)
In the year of 1336, the poet Francisco Petrarca, climbed to the top of Mont Ventoux which is 1900 meters tall, in the French Provence. Thence he contemplated a wonderful panorama which left him in ecstasy. He opened the book Saint Augustine's “Confessions”, at random he chose a paragraph and read: “People travel to wonder at the height of the mountains, at the huge waves of the seas, at the long course of the rivers, at the vast compass of the ocean, at the circular motion of the stars, and yet they pass by themselves without wondering”. Struck by the deep meaning of this message he begun the descent in silence.
Clamor... O simplemente un error Born of the necessity to continue exploring and expanding the possibilities of abstraction surrounding photography, time, and landscape. More than places they are ideas. Time to exist, to be honest before the idea to conceive and to contemplate an internal landscape. The degradation and intervention of the photographic paper favors a sort of alchemy revealing the possibilities of imperfection. Recognition and appropriation of doubt, error, and imperfection as part of the creative process.
(2020 - 2021)
bottom of page